Domenii de Educatie

Limba si comunicare

Continuturile care se urmaresc la limba si comunicare sunt aspecte fonetice, aspecte lexicale, structuri gramaticale, expresivitatea si creativitatea copiilor.

Aceste continuturi de realizeaza prin : povestiri, repovestiri, lecturi ale educatoarei, povesti create de copii, memorizari, jocuri didactice, lecturi dupa imagini si convorbiri.
Obiectivele pe care le urmaresc cadrele didactice in aceste tipuri de activitati sunt :

  • Dezvoltarea capacitatii de exprimare orala, de intelegere si utilizare corecta a structurilor verbale orale.
  • Educarea unei exprimari verbale corecte din punct de vedere fonetic, lexical, sintactic
  • Dezvoltarea creativitatii si expresivitatii limbajului oral.

Stiinte

Cuprinde doua arii curriculare si anume:

  • CUNOASTEREA MEDIULUI

  • ACTIVITATI MATEMATICE

Cunoasterea mediului are ca si continuturi familia, corpul omenesc, plante, animale, schimbari si transformari din mediul inconjurator, anotimpuri, universul. Mijloacele de realizare pentru acest tip de activitate sunt : observari, lecturi dupa imagini, povesti/lecturi ale educatoarei, jocuri didactice, memorizari si convorbiri.

In activitatile matematice se urmaresc insusiri ale obiectelor: forma, marime, culoare, lungime, grosime, latime ; triere, grupare, clasificare dupa una sau mai multe insusiri comune; orientare,relatii si pozitii spatiale; forme geometrice plane (cerc, patrat, triunghi, dreptunghi, oval); comparare globala a cantitatii, numarare in concernul 1-10; compunerea si descompunerea numerelor naturale; operatii simple de adunare si scadere cu 1-2 elemente; masurarea dimensiunilor, masei, volumului cu ajutorul unor etaloane nestandardizate..Aceste continuturi se realizeaza prin jocuri exercitii, jocuri didactice, jocuri logico- matematice.
Obiectivele urmarite in acest domeniu experiential sunt:
*Dezvoltarea operatiilor intelectuale prematematice;
*Dezvoltarea capacitatii de a intelege si utiliza numere, cifre, unitati de masura, utiulizand un limbaj adecvat;
*Dezvoltarea capacitatii de cunoastere si intelegere a mediului inconjurator, precum si stimularea curiozitatii pentru investigarea acestuia;
*Dezvoltarea capacitatii de observare si stabilire de relatii cauzale, spatial, temporal.

Estetica Si Creatie

Cuprinde sfera activitatilor artistico- plastice si contine elemente de limbaj plastic (desen, pictura, modelaj) si educatie muzicala (cantece, jocuri muzicale, jocuri cu text si cant, auditii, jocuri si recitative ritmice).

Obiectivele urmarite sunt:
*Formarea unor deprinderi de lucru pentru realizarea unor desene, picturi, modelaje;
*Formarea capacitatii de receptare a lumii sonore si a muzicii.

Om Si Societate

Cuprinde :

EDUCATIE PENTRU SOCIETATE

Se vor forma norme de comportare civilizata; raporturile copiilor cu fiinte si lucruri; atitudine fata de mediul inconjurator; respectul de sine; elemente de istorie, geografie si religie, securitate personala si drepturile copilului.

ACTIVITATILE PRACTICE 

Se vor desfasura elemente de activitate casnica, insirare, mototolire, rupere/taieri cu foarfeca, indoire, lipire, bobinare, snuruire, asamblare .

Obiectivele urmarite sunt:

  • Cunoasterea si respectarea normelor de comportare in societate;
  • Formarea si consolidarea unor abilitati practice specific nivelului de dezvoltare motrica;
  • Formarea deprinderilor practice-gospodaresti si utilizarea vocabularului specific.

Psiho-motricitate

Urmareste insusirea deprinderilor motrice de baza (mers, alergare,saritura,aruncare si prindere ; deprinderi utilitar-aplicative( echilibru, tarare, tractiune si impingere, transport de greutati, catarare, escaladare; gimnastica ritmica si dans modern. Aceste continuturi se realizeaza prin jocuri de miscare, jocuri sportive, exercitii de prelucrare a segmentelor corporale.
Obiectivele pentru acest domeniu sunt:

  • Formarea si dezvoltarea deprinderilor motrice de baza si utilitar –aplicative;
  • Stimularea calitatilor intelectuale de vointa, afective in vederea aplicarii independente a deprinderilor insusite;
  • Cunoasterea deprinderilor igienico-sanitare pentru mentinerea starii de sanatate.

Dotarile Gradinitei

Dotarile gradinitei

Gradinita  “Paradisul Piticilor” are 10 sali de clasa cu mobilier atractiv si multifunctional in proportie de 100%. Fiecare sala de clasa este dotata cu LCD, DVD, combine muzicale, aparate de purificat aerul, dozatoare de apa. De asemenea, cabinetul de consiliere psihopedagogica este dotat cu mobilier si materiale atractive.  Sala de sport este dotata cu materiale necesare desfasurarii activitatilor de educatie psihomotrica.

Blocul alimentar si magazia de alimente sunt dotate cu plite si cuptoare electrice, hota si vesela necesara, precum si cu frigidere, combina frigorifica si cantare.

Toate grupurile sanitare sunt placate cu gresie si faianta.

De asemenea, in curtea gradinitei noastre exista un loc de joaca special amenajat pentru copii cu leagane, tobogane si alte aparate de joaca.

Unitatea noastra scolara este dotata cu sistem antiefractie si camere de supraveghere video.

Prietenie

Joc si joaca

Experienta

Educatie

Respect

Dezvoltare